IASWECE Korai Gyermekkor Konferencia beszámoló

Részlet az IASWECE 2019 júniusi hírleveléből

 

Waldorf 100 Korai Gyermekkor Világkonferencia

„Belső Szabadság – Társadalmi Felelősségvállalás”

címmel került megrendezésre 2019. április 15-19. között a dornachi Goetheanumban

Kívánságok, feladatok, szándékok a jövőre nézve, melyeket a 2019-es Korai Gyermekkor Konferencia résztvevői a csoportmunkák alatt jegyeztek le

(A teljesség igénye nélkül kiemelt részeket közlünk a jegyzetekből. A teljes leírás megtekinthető itt: https://files.constantcontact.com/aaa9229e001/dddf9c11-79ca-4f99-8557-8c74e1a940c1.pdf)

Igazán inspiráló élményt élt át az 58 országból érkező 1100 résztvevő!

 

 

A csoportmunkák jegyzetei:

Mozgalomként őszinte önreflexió!

Egy globális folyamatos meditációs kör elindítása: ugyanakkor ugyanazt a meditációt elmondva, ami így bevándorolja a Földet.

Vágy, hogy a társadalom és a politikusok által felismerve és elfogadva működhessenek a közösségek!

Önfegyelem – Törékenység – Sorok közötti tér – Bátorság – Bízni a folyamatban – Nyitottság

KÖZTE…KÜSZÖB… ÁTMENETI TÉR …FOKOZOTT ÉRZÉKENYSÉG…elengedés…időben lenni…hagyni érkezni

Nincs semmi jó, hacsak nem teszed azt!

Mit kérhetek, hogy ismerhetem meg a másikat? MENNY A FÖLDÖN. Elvárás, elfogadás. Az új.

Megközelíteni az újat – Integrálni az újat! Hogyan éljük meg vallási szabadságunkat intézményeinkben? Hogyan éljük meg a közösségekben individuális szabadságunkat?

Mik a lépések a megújuláshoz és újjászületéshez vezető úton?

Test, lélek és szellem harmonikus integrálása.

Tudatossá válni korlátainkra és porózussá tenni őket úgy, hogy megtanulunk figyelni egymásra.

Elmélyíteni a Szellemtudományi Főiskolán végzett tanulmányainkat és saját kultúránkat is, hogy igazi gyökereink legyenek.

Elkezdeni a közösségi művészet gyakorlását azáltal, hogy „zeneivé” válik a közös munkálkodás.

Az egyenességem megújításán való munkálkodás és bátorságra lelni ahhoz, hogy a kívülről érkező kérdésekre nyitott legyek.

 

Szándékok területe:

Több kíváncsiság ápolása mások iránt és magunk iránt is; az iránt, hogy mi történik a gyerekekkel, szülőkkel, kollégákkal az óvodában, általános iskolában és gimnáziumban, a közösségben, a világban. Megvizsgálni, hogy mit és miért teszünk annak érdekében, hogy érzékeljük az új ideákat, melyek a gyermekek viselkedése nyomán támadnak.

A nap  – Nagyobb harmónia és tisztelet a reggeli és a délutáni tanítók között

A szülők – Védelmező tér építésében segítségüket kérni

A kollégák – A különböző részlegek/osztályok tagjai az iskolában értsék meg és fogadják el egymás munkáját

A sokféleség az esélyünk a jövő felé való munkálkodáson.

Oktatás annak érdekében, hogy az „Én” a lelken át kiemelkedhessen a mélységből, így világítva be a világot a világért.

Minden polarizáció, töredékesség és tájékozódási zavar FEJLŐDÉSI POTENCIÁLT hordoz mind az egyén, mind a közösség számára.

Látjuk, hogy milyen fontos a hála, öröm, pozitivitás, nyitottság ápolása. Azért, hogy ezeket életben tartsuk, a 6 alapgyakorlat végzését szándékainkba felvettük.

A társadalmi szerkezet építménye azon csoport tudatosságától függ, amelyik megtartja és transzformálja a polaritásokat és töredékességet egy a jövőbe vetett bizalomhoz való szeretetteli kapcsolódáson keresztül.

Nevelés: Sok félelem a szülők részéről – túlóvás. Az oktatók feladata: Hogyan támogassuk a szülőt a bizalma kiépülésében?

Mi szükséges a tanterv tekintetében? Szükségünk van-e reggeli körre, történetekre, tevékenységekre minden nap? Vagy néha egyáltalán nem szükséges? Vagy valami másra van szükségük a gyerekeknek? Nevelőként csak beillesztem a gyermeket a napirendembe vagy valóban látom őt és a szükségleteit az adott pillanatban?

Mindig maradj fiatal(os)!

Nincs szükség sietségre!

Légy jelen a pillanatban!

  1. Minden szinten kulturális váltás/változás.
  2. Hogyan építem a Waldorfot az individuum tekintetbe vételével?
  3. Hogyan boldogulok saját antiszociális erőimmel?
  4. Hogyan maradok a küszöbön?
  5. Hogyan dolgozzak és bánjak a küszöb-élménnyel?
  6. Hogyan mélyüljek el biográfiámban?
  7. Legyen nemzetközi Változás Tábor!

W_100_IASWECE

 

  1. augusztus 21.

Fordította: Brassai Brigitta