Sármási Zoltán
Történész, PhD-hallgató
Melyik Waldorf-iskolába jártál? | Pesthidegkúti Waldorf Általános Iskola, Gimnázium és AMI |
Melyik évben érettségiztél? | 2007 |
Milyen pozitív vagy negatív élményeid, emlékeid vannak a Waldorf-iskoláról? | Elsősorban az iskolai ünnepek hagytak bennem mély nyomot, annyira, hogy amikor tehetem, a mai napig visszalátogatok az egykori iskolám jeles alkalmaira. Az Adventi Bazár, a Lemniszkáta, a Karácsonyi Játék és a 12. osztály színdarabja állandó helyet kapott a naptáramban, de szívesen nézek meg egyet-egyet a 12-es éves munka-előadások közül is. |
A Waldorf-iskola után merre indultál tovább? (Önkéntesség, továbbtanulás, munka, utazás stb.) | A Waldorf-iskola után az a cél vezérelt, hogy egyszer történészként egyetemi keretek közt tevékenykedhessek tanárként, kutatóként. Ez az út kicsit rögösebbnek bizonyult annál, mint ahogy azt eredetileg képzeltem, így három egyetem négy különböző képzése és rengeteg tapasztalat után, közben is még kérdés előttem, mi lesz ebből a végén. Az egyetemek mellett kedvenc hobbim a régi járművek megőrzésével, népszerűsítésével való foglalatosság, amelynek eredménye az alábbi oldalon látható: https://www.leszejovojuk.hu/ Továbbá régóta foglalkoztat a hatékony időgazdálkodás témaköre, mellyel összefüggésben 2012-ben jelent meg először az Időkalauz című könyvem. Erről az alábbi oldalon találhatók információk: https://www.idokalauz.hu/ |
Hol tanultál tovább? Milyen szakon? (többet is megadhatsz) | SZTE-BTK Történelem BA, EFEB Üzleti Szakközépiskola Marketing és Reklámügyintéző OKJ, ELTE-BTK Történelem MA, SZTE-BTK Vallástudomány MA, PPKE-BTK Történelemtudományi Doktori Iskola PhD képzés. |
Most milyen területen dolgozol? Mi a foglalkozásod? Ha vállalkozásod van, azt is bemutathatod – akár elérhetőségekkel is (egy kis ingyen reklám 🙂 )! |
Jelenleg utolsó éves doktorandusz vagyok a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Történelemtudományi Doktori Iskolájában. Továbbá régóta szeretném megosztani minél több emberrel az időgazdálkodással kapcsolatos tudásomat, módszereimet, ennek a megfelelő formáját és lehetőségeit folyamatosan keresem.
|
Mi vált előnyödre a Waldorf-iskolában megszerzett képességekből, tudásból a továbbtanulás, vagy a munkád során? |
Nehezen tudom ezt megítélni, mivel nincs összehasonlítási alapom ahhoz képest, hogy más iskolákban milyen képességeket szerezhettem volna. Az biztos, hogy az egyetemen például a szemináriumi dolgozatok, vagy a szakdolgozat elkészítésénél sokat segített az a tapasztalat, amit korábban a Waldorf-iskolában szereztem a különböző házi dolgozatokkal, éves munkákkal.
|
Származott-e hátrányod abból valaha, hogy Waldorf-iskolába jártál a továbbtanulás, vagy a munkád során? Ha igen, mi volt az? |
Hátrányom nem származott belőle, olyan előfordult, hogy az egyetemen az egyik tanár megkérdezte tőlem, hogy nem nehezebb-e a tanulás ezzel a háttérrel, de megnyugtattam, hogy nem.
|