Elnökség
A Magyar Waldorf Szövetség képviseleti szerve a hét tagból álló Elnökség, amely szervezi és koordinálja a Szövetség működését.
Az elnökségi tagokat a szervezeti egységek (Iskolák Gyűlése, Óvodák Gyűlése, Fenntartói Kollégium, Képzések Kollégiuma) választják meg tagjaik közül.
Az Elnökség fontosabb feladatai
- koordinálja a Szövetség működését,
- ellátja a Szövetség képviseletét,
- felügyeli az Iroda működését,
- előkészíti a Közgyűlések összehívását, elősegíti munkáját, működését,
- végzi az érdekképviselettel összefüggő feladatokat,
- elvégzi a Közgyűlés által reá rótt feladatokat,
- elkészíti és a Közgyűlésnek benyújtja a Szövetség éves költségvetését, beszerzi a véleményezésre jogosult szervezeti egységek véleményét,
- elkészíti és a Közgyűlésnek benyújtja a Szövetség éves beszámolóját, és a közhasznúsági mellékletet,
- dönt a hazai szakmai-, érdekképviseleti és egyéb szervezetekben tagság létesítéséről illetve megszüntetéséről,
- mandátummal felruházott képviselőket küld hazai és nemzetközi szakmai-, érdekképviseleti és egyéb szervezetekbe,
- ellátja mindazon tevékenységeket, amelyek nem tartoznak a Közgyűlés kizárólagos hatáskörébe, és amelyeket az Alapszabály a Szövetség más szervezeti egységének hatáskörébe nem utal.
- feladatainak ellátása érdekében irodát működtet, amelynek meghatározza feladatait és felügyeli tevékenységét.
Az Elnökség tagjai maguk közül Elnököt választanak.
Az Elnök legfontosabb feladatai
- az Elnökség tevékenységének koordinálása,
- döntés és intézkedés az elnökségi ülések közötti időszakban az Elnökség hatáskörébe tartozó ügyekben,
- a Közgyűlés, az Elnökség, az Iskolák Gyűlése, az Óvodák Gyűlése és a Fenntartói Kollégium által meghozott határozatok végrehajtásának irányítása és ellenőrzése,
- az elnökségi ülések összehívása,
- az Elnökség döntése alapján a munkáltatói jogok gyakorlása a Szövetség munkavállalói felett,
- a Szövetség képviseletének ellátása.