Iroda
A Magyar Waldorf Szövetség napi működésével kapcsolatos adminisztrációs, jogi, gazdasági feladatok ellátásáról, valamint a tagszervezetekkel és más szervezetekkel való kapcsolattartásról az Iroda gondoskodik.
Az Iroda élén az Ügyvezető áll.
Az Iroda feladatai
- kapcsolattartás a minisztériumokkal, kormányhivatallal és más hatóságokkal, szervezetekkel
- a Közgyűlés, az Elnökség, az Iskolák Gyűlése (IGY), az Óvodák Gyűlése (OGY), a Fenntartói Kollégium (FK), a Képzések Kollégiuma (KK), a Tanácsadó kör (TK), a Felügyelő Bizottság (FB) valamint az IGY és az OGY Névhasználati Testületei munkájának támogatása, találkozóik előkészítése, összehívása, szervezése, lebonyolítása, jegyzőkönyvezése, archiválása, az ott meghatározott feladatok véghezvitele
- alapszabály és más szervezeti dokumentumok változásainak előkészítése
- tagfelvétel, képviselői nyilvántartások, intézményi adatbázisok vezetése
- új Waldorf-intézmények, kezdeményezések tájékoztatása, alapításuk segítése
- új intézmények névhasználati vizsgálatainak és meglévő intézmények felülvizsgálatainak adminisztrálása, szervezése, az IGY, az OGY és a Névhasználati Testületekkel együttműködve a folyamatok fejlesztésében való részvétel, engedélyek kiadása, szerződések megkötése
- panaszos ügyek kezelése
- külföldi találkozókra, konferenciákra való utazások szervezése
- rendszeres tájékoztatás nyújtása a magyarországi Waldorf-mozgalom helyzetéről
- külföldi szervezetek képviselőinek fogadása
- a Waldorf Ház fenntartásból adódó feladatok ellátása: pl.: engedélyeztetés, adatszolgáltatás, ellenőrzések lefolytatása
- hazai és nemzetközi információk, hírek, mozgalmon belüli és kívüli áramoltatása
- weboldal, facebook oldal, levelező listák működtetése, folyamatos frissítése
- beszámolók készítése
- „ügyfélszolgálat” működtetése, telefonos és e-mailben történő tájékoztatás
- a Szövetség és a Waldorf Ház közös irodájának fenntartása
- a Szövetség költségvetésének tervezése, megvalósulásának ellenőrzése, cash flow management
- kiadások és bevételek menedzselése
- beszámolók, jelentések, adatszolgáltatási kötelezettségek készítése
- pályázati lehetőségek keresése, pályázatok írása
- futó projektek, pályázatok ügyintézése, végigvitele, jelentések készítése
- beérkező ügyek, panaszok kezelése, továbbítása a megfelelő fórumokra
- napi ügyvitel feladatok intézése, dokumentálása, archiválása
- szerződések kötése, módosítása
- gondoskodás karbantartásokról, beszerzésekről
- munkáltatói feladatok, ellenőrzés