Waldorfos miértek beszélgetés
Dátum: 2020.03.23. 18:00
Az Online Waldorf Educatio A Waldorf után c. beszélgetésében, ahol végzett waldorfosokkal beszélgettünk a Waldorf utáni életről, sok olyan kérdés felmerült, amikről úgy gondoljuk, széles körben, máshol is gyakran felmerülnek a Waldorf kapcsán – szülőkben, diákokban egyaránt, és amikről úgy érezzük, érdemes lenne tovább beszélgetni. Sokunknak meg is van a véleménye és tapasztalata ezekről a kérdésekről – de hányan jutunk el oda, hogy utána is járjunk a válaszoknak? Megkérdeztük-e valaha is, hogy miért? Ha igen, kaptunk-e rá kielégítő választ? Milyen miértek rejlenek ezek mögött a „waldorfos” szabályok és ajánlások mögött?
Vendégeink:
- Karkus Ottó Waldorf-pedagógus
- Galsai Zsolt Waldorf-pedagógus, végzett Waldorf-diák
- Deli Orsolya Waldorf-szülő, végzett Waldorf-diák
- Kérdező, moderátor: Demény Fefe és Molnár Blanka, végzett Waldorf-diákok
A beszélgetésben a következő témákat szeretnénk érinteni:
- Szabadságra nevelés
Mit jelent pontosan? Mitől „Szabad Waldorf Iskola”? - Digitális eszközhasználat
Mit fejleszt, ha engedjük/beépítjük a tanulásba a digitális eszközöket? Milyen hatásai vannak a fejlődő gyerekekre? Tiltani vagy engedni? Van középút? - Online oktatás
Mit tud lépni erre ma a Waldorf, amikor rákényszerülünk a használatára? - Sportolás az iskolában és azon kívül
Sport különórákon: ha nem javasolják, miért, meddig? Lehet-e kivételt tenni? - Hangszertanulás és hangszerválasztás
Zenetanulás különórákon: miért nem javasolják egyes iskolákban 3. osztályig? Mikortól igen? A hangszerválasztás és a temperamentumok kapcsolata, szempontjai. - Burok-e a Waldorf?
Vagy biztos bázis? Kell-e ahhoz különórára járni, hogy ne legyen burok, hogy ne veszítsék el a gyerekek a kapcsolódást a „külvilággal”? - Antropozófia ismerete
Mennyire kell ismernie a szülőknek a Waldorf mögött meghúzódó szemléletet? Mennyire kell ezt ismernie és azonosulnia ezzel a Waldorf-tanároknak?
A beszélgetést a MAT Projekt YouTube csatornáján lehet megtekinteni március 23-án 18:00-tól.